søndag den 4. januar 2015

Nyt år - Ny start


Som 1/2 af Danmarks befolkning (eller mere) har jeg valgt at trappe ned med alt det sukker og søde sager, som jeg indtager ALT for meget af. 
En af mine største svagheder er helt bestemt sodavand. Det drikker jeg meget af  og glemmer ofte at drikke nok vand i løbet af en dag. 

Ovenpå December og nytår, har jeg og bestemt også min krop brug for et sundhedsboost, jeg har brug for at komme ind i gode sunde vaner IGEN og så vil jeg også rigtig gerne tabe mindst 10 kg. 
Derfor syntes jeg det var oplagt at starte ud 1. Januar med Nutriletts 3 Day Diæt. 
Det er en startpakke man køber, hvor der så er komplette måltider til 3 dage. 


En dag består af:
Morgenmad: Shake med jordbær eller chokolade
Mellemmåltid: Tomat eller grøntsagsboullion
Frokost:1 bar
Aftensmad: Pasta eller suppe
Dessert: Budding med vanille eller chokolade


Status på de 3 dage:

Dag 1: Det gik overraskende godt og shaken var rigtig god, den vil jeg måske fortsat bruge hveranden dag til morgenmad. 
Tomatboullion var virkelig god og den spiser jeg gerne igen. Jeg gik gået en god lang gåtur i rask tempo, det blev til 7 km. Hen mod eftermiddagen blev jeg ret sulten. 

Dag 2: Gik virkelig godt, men det er svært at indstille sig på at spise så meget med chokolade smag, det virker helt forkert. 
Jeg følte mig godt mæt hele dagen og kom til at springe et mellemmåltid over. 

Dag 3: Positivt overrasket over hvor let det gik, dog er det svært at spise så meget "pulver" mad, det er jeg slet slet ikke vant til. 

Alt i alt 3 rigtig gode dage, mit mål med at afvænne sig selv fra søde sager, holder ihvertfald endnu. 

Min mave har virkelig også vænnet sig til at spise mindre portioner, hvilket er rigtig godt. 
Så nu føler jeg at jeg har lært at mærke efter, hvornår det er sult og hvornår det er hyggespisning. 

Slet ikke så slemt, det ville jeg sagtens kunne gøre igen, jeg har også tænkt mig at købe lidt produkter, der indimellem kan erstatte et måltid for mig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com