onsdag den 10. juni 2015

Sommersalat

Noget af det bedste ved sommeren er alle de lækre salater, som kan varieres til det uendelig. Jeg er desværre rigtig god til at tage den nemme løsning, grønsalat med det der nu lige gemmer sig i køleskabet. 
Men en af mine nye yndlings salater er, en lækker cremet Spidskålssalat, så tænker jeg lige vil dele en opskrift med jer. Simpel og lækker. 

Spidskålssalat

Spidskål
Ananas
Honning
Persille
Dijon sennep
Creme fraiche
Salt & peber



Snit Spidskålen fint (jeg bruger et helt kål, så er der lidt til dagen efter)

Skær ananas i mundrette stykker, hvis du bruger dem fra dåse, så gem lidt saft du kan hælde i dressingen. 
Hak persille og bland det i sammen med Spidskålen. 

Brug 2 dl. Creme fraiche og bland ca. 1 tsk. Dijon sennep i, samt en lille skat honning, smag til med salat og peber. Hæld dressingen over Spidskålen og vend rundt.

 


Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com