fredag den 12. august 2016

En lille praktisk hjælper


Indeholder reklame

Jeg tror næsten at alle forældre har oplevet hvor besværligt det er når ens små børn er syge og de skal have flydene medicin. Jeg husker ihvertfald tydeligt hvilken udfordring det var, dengang Divaen var 1 år og havde lungebetændelse og skulle have pencillin for at blive rask.

Divaen fandt hurtigt ud af medicinen smagte dårligt og så er det altså lige pludseligt meget svært at få hende til at indtage det ganske frivilligt.
Jeg tror næsten vi har afprøvet samtlige metoder, den der med at blande op med saftevand eller kakao  ender bare med at hun kun får drukket meget lidt, fordi selv det smager dårligt. Vi har lokket med alverdens ting og sager og selv nu i en alder af 5,5 år, er hun stadig ikke glad for flydende medicin.

Jeg  har stået total magtesløs, da det jo er meget vigtigt hun får medicinen, men omvendt har jeg haft det rigtig dårligt med at tvinge hende til at tage det, jeg føler lidt det har været et overgreb og alt i mig stritter imod.

Den lille har dog ikke haft brug for at indtage medicin for at blive rask, da hun stort set aldrig har været syg i en alder af 3 år.
Dog bliver begge vores piger meget nemt køresyge og derfor har vi fået noget medicin på recept hos lægen, så vi kan komme på længere køreture uden begge piger skal kaste op, eller at vi skal holde alt for mange pauser på en tur der kan køres på 1,5 time.

Ved et tilfælde så jeg på facebook hos Babymoov et ret genialt produkt, nemlig denne her sjove og
ikkke mindst geniale medicinus, der er en rigtig god og praktisk hjælper, når den flydende medicin
skal indtages.


Den ligner et fint lille fabeldyr, som vækker små børns nysgerrighed og gør medicinindtaget en anelse mere okay. Man bruger en lille plastiksprøjte som man kommer ind i hylstret på fabedyret, grundet den lange snabel medicinus har, kan den komme ind bagerst på tungen af babyen/barnet og så kan barnet nemt og hurtigt synke medicinen uden at smage på den, det er da en mega fin og ikke mindst genial praktisk hjælper.


Divaen og Den Lille har fået lov til at afprøve den og den har faktisk været en succes, jeg vil ikke sige at medicinindtaget har været en leg, for de er stadig ikke glade for det, men den er med til at hjælpe med at de rent faktisk får indtaget den helt rette dosis og så kan de selv være med til at have kontrol over hvornår og hvor meget der skal trykkes på sprøjten ad gangen. 


Vi har endnu ikke afprøvet bagerst på tungen, det er nok også noget man skal vænne dem til fra baby af, men nu har jeg lidt mere mod på at give baby Aske på 7 måneder flydende panodil junior, næsten gang han skulle have brug for det.


Aske har fået lov til at sidde og lege med medicinus, så han kan føle sig tryg ved den. 

Medicinus forhandles bla. Hos Lille Per sengBabadut og Sanseliv.
Den koster 149 kr. 

Produktet har vi modtaget i gave, men ord og anbefalelse kommer lige fra hjertet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com