lørdag den 7. marts 2015

Søskende (K)ærlighed!

Søskende er en stor og dejlig ting at kunne glæde sit barn(børn) med. 
Jeg har aldrig været i tvivl om, at jeg ikke kun skulle have et barn.
 For mig har det altid været naturligt at Amanda skulle have en lillesøster/lillebror. Men for pokker, hvor er jeg også bare glad for at der er 2,5 år imellem dem. 
Jeg lyver, hvis jeg siger det ikke har været hårdt, for det har været mega hårdt. 

Ella var meget nem det første halve år, men det var også i en periode, hvor Divaen var i selvstændighedsfasen og hvor jeg ofte har været alene med begge børn til hverdag og minimum hver anden weekend. (For god ordens skyld, pigerne har en fantastisk far, som arbejder på lidt skæve tidspunkter, men når han endelig har fri, er han der også 100% for pigerne. )
Så for mig har det været svært kun at have to hænder. At jonglerer amning, bleskift, opmærksomhed til begge, søvn, putning og meget andet, har ikke været helt nemt. Men det har bestemt været det hele værd.




Det er en stor glæde at kunne se hvor meget glæde pigerne har af hinanden nu. 
Jo jo, til tider kan de enes og til andre tider kan de bestemt ikke.
 Det er en rigtig svær balance gang, hvornår skal man træde til og hvornår skal man holde sig i baggrunden?
 Jeg vil gerne være der for dem, opdrage på dem og gøre det hele retfærdigt, samtidig mener jeg, at de engang imellem også må finde ud af det selv.
 




Der er en himmel til forskel på de to piger. 
Divaen er en stille, forsigtig og til tider også genert pige. "Den lille" er en meget udadvendt og vild pige. Egenskaber de begge kan lære lidt af :-) 



Nå men til det det hele faktisk handler om. Eller ihvertfald er disse tanker baseret på en handling der skete for et par dage siden. 

Divaen har en Wheely Bug, som begge piger er begyndt at lege med og ofte er der kamp om, hvem der fik den først. 
Derfor fik jeg den geniale ide, at jeg kunne jo købe en mere, for så havde de hver deres og så kunne de jo ikke slås om den.... Det var måske lidt dumt og naivt tænkt, for nu skændes de bare om, hvem der skal have dem begge. Tja... Det endte faktisk med at "Den Lille" fik trynet Divaen og hun endte ud med næseblod. (Hertil skal siges jeg var ved at gribe ind og næsebloden hurtigt var overstået igen) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com