fredag den 5. februar 2016

3. Og (nok også) sidste fødselsberetning herfra! #1

I dag er lillebror Aske 4,5 uge gammel, så nu er det vel på tide jeg deler min fødselsberetning:)
Han er simpelhen bare den skønneste og ikke mindst en meget nem baby, jeg tør ikke tro på at det bliver ved, men jeg håber da:-)

Hvis du har lyst, kan du læse Divaens fødsel lige Her og Den Lilles fødsel Her

1. Graviditet var nem, 2. Graviditet var okay, men 3. Graviditet har været virkelig hård. Jeg har haft ondt, været meget træt og så har jeg taget en helveds masse kilo på. 

Jeg stressede rundt den sidste måned inden termin, da jeg gerne ville have styr på julegaveindkøb, oprydning af huset og meget mere. Jeg er ret overbevist om at min mand har været meget træt af mig, men jeg var så sikker på, at denne gang, ville jeg bestemt føde før termin eller også ville jeg gå max til termin, men sådan skulle det altså ikke gå. 
Dagene gik, julen kom og inden vi havde set os om, var 2015 også Gået.  

Det endte med at jeg skulle gå 11 dage over tid, jeg fødte nemlig aftnen inden  jeg skulle sættes igang. 

Jeg havde aftalt med pigernes bedstefar og bedstemor at de ville passe pigerne fra fredag eftermiddag, da vi allerede skulle sættes igang lørdag morgen klokken 7:30. 
Pigerne blev hentet sidst på eftermiddagen og min mand var på arbejde, så derfor ville jeg lige nyde den allersidste alene tid på sofaen i fred og ro.

Jeg får set lidt fjernsyn og får sms'et en del med nysgerrige familiemedlemmer og venner, for sms'er modtog jeg rigtig mange af, især da jeg nåede termin, jeg tror faktisk nok at jeg var den der selv havde allermest tålmodighed. 

Jeg har skrevet med svigermor omkring kl 19:00, hvor der endnu ikke var optræk til at fødslen skulle gå igang. Omkring kl 19:30 begynder jeg at få en anelse ondt i maven, men ikke noget jeg tænker nærmere over, for det har jeg haft så mange gang før, uden det havde ført til noget. Jeg beslutter mig dog for at hoppe i seng for at se X-Factor. 

Min mand ringer til mig omkring 20:00, da han har fri fra arbejde. Han vil gerne inviterer mig ud at spise og gerne sushi, men vi aftaler at han i stedet skal tage noget lækkert mad med hjem. 

Lige da min mand træder ind ad døren omkring 20:15, får jeg ondt i maven, altså som når man virkelig har dårlig mave, lige derefter føles det som om at baby skruer sig hele vejen ned igennem mit bækken, virkelig smertefuldt og ikke noget jeg har prøvet før. Men derefter er alt som det plejer. 

Jeg går op i stuen og vi spiser lidt aftensmad imens vi ser X-Factor. Eller min mand får spist en hel masse, men jeg begynder at få lidt små ondt i maven. 
Jeg går på toilettet og nu kan jeg godt mærke at jeg er begyndt at få veer, jeg føler slet ikke jeg kan rejse mig fra toilettet igen og mine veer kommer som perler på en snor. 
Min mand og jeg er ikke helt enige, han mener nemlig at jeg allerede nu skal ringe til fødegangen og jeg selv tænker at det jo er alt for tidligt. 

Men eftersom jeg slet ikke føler jeg kan rejse mig fra toilettet, beslutter min mand sig for at ringe, der er klokken 21:00. Vi får at vide at vi bare kan komme med det samme. 
Heldigvis var pigerne allerede afsat, så det var rart vi ikke først skulle vente på nogle der kunne komme og passe dem. 

Jeg tror max. Vi har 10 minutters kørsel til sygehuset og på den korte tid, når jeg at have 4-5 veer det tager at køre turen derop.......

#2 del af min fødselsberetning deler jeg med jer på fredag. 




40+0 og allersidste mavebillede. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com