tirsdag den 14. april 2015

Rødebedefrikadeller og tzatziki

En hurtig og nem opskrift på sunde frikadeller, jeg har lavet her til aften. 

Rødebedefrikadeller:
500 gram hakket oksekød
1 stor rødbede
1 stor persillerod
2 fed hvidløg
1 rødløg
1-2 pakke feta

Riv alle grøntsagerne, smuldre fetaosten og bland det sammen med oksekødet. Krydr med lidt salt og peber. Form til frikadeller og kom dem i ovnen på 200 grader. Jeg gav dem ca. 30 minutter, men kommer selvfølgelig an på hvor store man har lavet dem. 

De smager rigtig godt, næste gang vil jeg forsøge at presse noget af væsken fra rødbederne fra, da der løber meget saft ud, som jeg var nødt til at tage væk undervejs. 



Hurtig tzatziki:
Et stykke agurk
3 fed hvidløg
Et par dl. Skyr
Salt og peber. 

Riv agurk på et rivejern og hæld lidt salt over, lad det trække lid og pres væsken fra. Bland med skyr og presset hvidløg, smag til med salt og peber. Den smager bedst, hvis den får lov til at trække et par timer i køleskabet først. 

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com