fredag den 23. september 2016

Hvad gør Du for at gøre hverdagen lettere?

Jeg er stor fan af ting, som gør hverdagen lettere, men hvem er egentligt ikke det?
 Jeg synes virkelig tiden er hektisk med 3 børn og en mand der arbejder Lidt for mange timer hver uge.
selvom jeg endnu har lidt barsel, før hverdagen rigtig starter, føler jeg hele tiden at jeg er 2 skridt bagud, der skal vaskes tøj i stakkevis, støvsuges gerne mindst hver dag, da Aske er begyndt at være en rigtig grissebasse, når han spiser, Den Lille slæber også nærmest en hel sandkasse med ind, hver gang hun skal tage skoene af og derudover er der jo selvfølgelig også at stå for indkøb, samt madlavning. vi har i perioder forsøgt os med måldtidskasser, som du kan læse lidt om HER og HER, som jo ivørigt er en mega genial løsning, jeg elskede virkelig at jeg slet ikke skulle hverken handle eller tænke på aftensmad alle ugens hverdage. Men vi har valgt at tænke i andre løsninger, for selvom det var en dejlig oplevelse, har det nok også koster lidt ekstra end det vi normalt bruger på mad. Nu hvor jeg skal til at være på SU og elevløn igen, vil vi gerne sparer lidt på den post. 

Derfor har vi de sidste par uger forsøgt os med blot at handle ind et par gange om ugen, det går faktisk overraskende godt. Vi har fundet frem til en løsning, hvor vi laver dobbelt portion, så der er mad til 2 dage. I denne her uge har menuen stået på Tortillas med alverdens grøntsager mandag/tirsdag og onsdag/torsdag har vi fået kylling i karry og bønnesalat. Det har fungeret rigtig godt.


Jeg er så heldig at jeg stadig får lov til at teste forskellig produkter for Testfamilen.dk og i den forbindelse har jeg fået lov til at teste indkøbstasker, som er mega smarte, så smarte at jeg faktisk altid har dem med, når jeg er ude og handle stort ind, de sparer mig for en del tid.
Du kan læse hele testen lige HER
De er bestemt et køb værd!


Hvad gør du for a gøre hverdagen lettere? Jeg kunne godt bruge en hel masse tips, jeg evt. ville kunne samle til et blogindlæg, vi alle kan få glæde af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com