tirsdag den 11. oktober 2016

Ødelagt hår og vejen tilbage til sundere hår igen.

Selvom jeg ikke er frisør, tror jeg nærmest ikke man kan nævne en frisure eller hårfarve som jeg IKKE har haft.
 Da jeg var barn var min mor så sød at give mig "tyskergarn" altså du ved, det der korte hår, med en lang og flot tot i nakken, det kan godt være det var smart i 80'erne, men så tror jeg heller ikke at det har været det siden;-)
Som barn og op imod teenageårene har jeg altid haft kort hår, forskellige frisurer og mange forskellige farver, lige fra rødt, tisgult, til sort og orange.

Da jeg blev ældre og måske en anelse mere fornuftig, besluttede jeg mig for at jeg gerne ville prøve at få lidt længere hår, men det lykkedes desværre heller ikke, da jeg altid på meget kort tid har skiftet fra mørkt over i det lyse hår. Derudover har jeg flere gange haft fletninger og extensions, som i hvert fald ikke har gjort mit hår sundere.



For godt og vel 4 år siden, var mit hår endnu engang meget ødelagt, da jeg gik fra mørkt til lyst hår på et par måneder. Derfor lovede jeg mig selv, at jeg ville holde en pause, så jeg kunne få det sundeste og fineste hår. Det var faktisk slet ikke svært og mit hår var blevet så fint og ikke mindst sundt.



Jeg besluttede  mig for i foråret, altså efter godt og vel 3,5 års pause, at nu kunne mit hår godt få lidt lyse striber, resultatet blev super fint.


Her i august måned trængte det til en opfriskning, så jeg fik farvet bunden, samt der kom flere lyse striber til. Det blev rigtig flot og meget lyst, men efter blot få dage, kunne jeg desværre se at mit hår var blevet ødelagt igen, jeg må nok bare erkende at mit hår er fint og ikke mindst meget sart, men det har jeg heldigvis fundet en løsning på.


Tilbage i efteråret 2015 var jeg med til at teste forskellige produkter for Keune i samarbejde med Testfamilen, du kan læse resultatet HER.
Jeg var dengang positivt overrasket over at der kunne være så meget forskel på shampoo, så lige siden, har jeg kun brugt shampoo og balsam fra Keune, altså den serie som jeg har testet.

Derfor tog jeg kontakt til Vita fra Keune, da jeg endnu engang kunne konstaterer at mit hår var ødelagt. Jeg tænkte at der måtte være noget der passede præcist til mit ødelagte hår.
Vita anbefalede mig at prøve den serie, som hedder Care Line Satin Oil, hvilket skulle vise sig at være genialt.


Mit hår var faktisk så ødelagt, at jeg slet ikke kunne få det redt ud. Efter få  hårvaske med brug af shampoo og balsam og en enkelt gang hårkur, kunne jeg allerede se og mærke forskel. Jeg har forsøgt mig med at tage før/efter billeder, men det er selvfølgelig altid svært at se.
Så uden at lyve, har produkterne virkelig gjort en kæmpe forskel for mig. 


Derudover har jeg fået lov til at prøve en behandling, som hedder Bond Fusion, det er helt nyt. Du har nok hørt om Olaplex, eller måske neoplex eller de andre behandlinger som findes, Bond Fusion ligner, men er bare lidt bedre og så til en langt billigere pris. Det er en behandling man kan få lavet hos frisøren, enten som kurbehandling, eller i forbindelse med hårfarvning. Bond Fusion gør håret dobbelt så stærkt og er op til 5 gange mere langvarig plejede end 
andre produkter på markedet. 
Jeg var så heldig at få lov at prøve det som en af de første, inden det bliver solgt ud til de forskellige frisørsaloner.


De startede ud  med at vaske mit hår med shampoo og balsam. Derefter lavede de en blanding af fase 1 og 2. Det blev derefter fordelt i mit hår med en pensel, altså lidt ligesom når man får håret farvet hos frisøren. Det dufter virkelig skønt og allerede da det kom i håret kunne man mærke tydeligt forskel på mit hår, det virkede knap så skrøbeligt. Det skulle sidde i håret i ca. 10 minutter og derefter skylles ud. Der findes også en fase 3, den koster 198 kr. som man kan bruge i håret derhjemme ca 1 gang i ugen og som kan forlænge behandlingen i optil 6 uger.
jeg kan både se og mærke en tydelig forskel på mit hår, det er klart noget jeg vil anbefale til alle, om man har ødelagt eller sundt hår.
Behandlingen hos frisøren koster ikke meget mere end et par hundrede kroner.

Før behandlingen af Bond Fusion

Efter behandlingen af Bond Fusion. 


Der blev taget billeder under hele forløbet, jeg kan tydeligt se forskel, mon ikke også du kan det?


Hvis du vil læse meget mere om Keune kan du finde deres hjemmeside lige her: http://hairtech.dk

Du kan se en video omkring Bond Fusion på Keunes Facebook side lige her: 
https://m.facebook.com/profile.php?id=1430924993885141


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com