lørdag den 27. februar 2016

Blomkålssalat

Jeg er stor fan af salater, især de mere mættende af slagsen Og jeg ved i elsker når jeg dele nemme opskrifter, her på bloggen. Måske jeg skulle til at gøre det noget oftere?

Denne simple og velsmagende, (det kræver selvfølgelig at man kan lide rå blomkål) salat, så jeg på et tidspunkt i et tv-program. 

Blomkålssalat:

Et blomkålshovede
Et stort bundt purløg
Salt mandler (Goggle har mange forskellige opskrifter)
Olie
Citron
Salt og peber

Skær blomkålen i små buketter og klip purløget i. 
Hak saltmandlerne i mindre stykker og bland i. 
Lav en dressing af lidt olie, saften fra citron og salt/peber. 
Hæld det over salaten. 

Vupti så har man en mættende salat, der går godt til det meste kød. 



Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com