fredag den 11. september 2015

Børnevenlige kødboller

Herhjemme elsker pigerne aftensmad, som indeholder sauce. Men jeg indrømmer gerne, at det sjældent er noget vi får. 
I dag valgte jeg at lave boller i karry og selvfølgelig med hjemmelavede kødboller. 
Det er lidt forskelligt, hvordan jeg plejer at lave dem, men i dag blev det en udgave med hakket kyllingekød. Jeg har bare lavet på slump, så kan desværre ikke angive mængden. 

Hakket kyllingekød
Frossen spinat
Løg
Hvidløg
Salt & peber

Det gode ved at bruge kyllingekød, samt hakket/revet grøntsager, er at jeg som oftest kan undgå at bruge mælk, æg og mel eller rasp. De plejer nemlig at blive tilpas klistret og til at forme. 




Det blev en succes, pigerne spiste heldigvis en god portion, så vi kunne med god samvittighed hygge med lidt fredagssnolder efterfølgende :-) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com