fredag den 25. september 2015

En Snak om bleer.

Når man står som nybagt førstegangs mor og skal købe bleer til sit lille spædbarn, er det vitterligt noget af en jungle. Man vil jo gerne give sit barn den allerbedste start på livet.
Men hvad er en god ble?
Først og fremmest skal den kunne holde tæt, både ved stort og småt.
 I starten skifter man ble på sit spædbarn optil 10-12 gange i døgnet. Men når barnet er lidt ældre, skal en ble meget gerne kunne holde tæt en hel nat, der er ikke noget værre end når baby tisser igennem/ved siden af bleen og både tøj og sengetøj bliver vådt. Det forstyrre både mor og barns nattesøvn.

For mig er det også vigtigt at bleen er åndbar og vi kan mindske røde numser.
På det punkt, har jeg heldigvis haft nogle meget nemme børn, her har vi ikke haft de store problemer, med hverken det ene eller det andet.



Jeg har altid startet ud med de gratis bleer, der følger med i de forskellige babypakker, man kan hente som gravid. Det er en god start, så får man et lille overblik over, hvad der fungerer til sit eget barn, for ikke alle børn er ens.
Jeg selv har næsten været helle møllen rundt og har bla. Købt dem fra Netto, Aldi, Lidl, libero, pampers og ikke mindst dem fra Rema1000. Sidst nævnt er dem som virkelig har hittet hos både Divaen og Den Lille.
Jeg har erfaret at når mine piger har været omkring 6 måneder er det en rigtig god ide, at købe dem en størresle større, ellers kan de godt få røde kanter ved inderlårene.

Vi har modtaget en pakke bleer fra mærket Nappynat, som kan købes på baby messen i vejle d. 31/10 og 1/11 2015.
En pakke bleer koster mellem 40-50 kr. Og kan fås fra størrelse helt lille og op efter. Efter messen vil bleerne også kunne købes på ovennævnte hjemmeside. 

Bleerne er svanemærket, har  astma-allergi certificeret og så er den ovenikøbet bionedbrydelig, altsammen ting, vi som forældre godt kan lide at læse om. 

Men kan bleen så leve op til vores krav? 

Vi har modtaget en hel pakke med bleer, og har brugt hele pakken. 







Mit førstehåndtryk var sådan lidt lala, da jeg pakkede bleerene ud. Da de er i et helt andet materiale end dem vi er vant til. De virker lidt stive og plastisk agtig i det. 
De sidder super fint på Ella og lukker godt til. Jeg kan rigtig godt li de er tynde i det og man ikke umiddelbart kan se Ella har ble på. 
De har kunne leve op til alle vores krav, der har ikke været et eneste uheld med vådt tøj eller en rød numse. 

Så dermed kan jeg bestemt anbefale dem til ALLE jer andre. Vi kunne godt finde på at købe dem selv. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com