mandag den 14. september 2015

Svømning og paddlepak

Divaen er rykket op på den store stue i børnehaven, da hun skal starte i skole næste år efter sommerferien. Slet ikke til at forstå, at tiden går så hurtigt, for jeg bliver jo ikke selv ældre :-|
Når man er en af de store piger i børnehaven, følger der også et større ansvar og nye udfordringer med. Heraf kan jeg bla. Nævne at de løber en tur i skoven hver mandag, løser opgaver, hvor de skal klippe, klister og farvelægge. De øver rim og remser, alfabetet og tal.
Hver torsdag går de ned til svømmehallen, hvor formiddagen står på "svømning"

Her skal de selvfølgelig klæde om og sørge for at vaske sig på kroppen, enda en ting, som er blevet øvet hjemmefra i børnehaven, selvfølgelig med tøj på. Divaen kom hjem og viste os en udførlig beskrivelse med en vaskeklud, hvordan man skulle vaske sig fra top til tå, så det er der ihvertfald styr på :-) i starten var jeg ikke ret vild med tanken om at Divaen skulle i svømmehallen sammen med så mange andre børn på én gang, dog ved jeg at pædagogerne selvfølgelig passer rigtig godt på dem allesammen, samt at ALLE børn får både bælte og svømmeluffer på.

Hver torsdag hjælper Divaen selv til med at huske på og ikke midst, hjælpe med at pakke tasken til svømmehallen.


Tasken skal indeholde: Badedragt, håndklæde og hårbørste, gerne med navn på, så der bruger vi de geniale Navnelapper, som sagtens tåler klorvand.

Vi har været så heldige at få lov til at teste en paddlepak taske fra Sacokids, som består at et let vandafvisende materiale, virkelig genialt, når den skal indeholde vådt badetøj. Den sidder rigtig godt på Divaens ryg, kæmpe plus, når nu de skal gå et stykke for at komme til og fra svømmehallen.





Divaen og jeg er ret enige om, at det er et rigtig sødt design tasken har, man kan få paddlepak i mange andre fine modeller,
heraf kan jeg nævne klovnfisk og haj. Alt sammen dyr, som lever i havet.
 Tasken koster 250 kr. Og vi er meget begjestret for den.
 Den er super rummelig, uden at fylde alt for meget, når den kommer på ryggen.

Du kan læse hele testen af tasken hos Testfamilien.dk, det er faktisk "Den lille" som har testet tasken, men nu er den blevet overtaget af Divaen.

Og lige en ting mere, Divaen glæder sig til det bliver torsdag igen, for så står den nemlig på svømning, det helt store højdepunkt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

har i brug for at komme i kontakt med mig, kan i altid sende mig e en mail: Divaenogdenlille@gmail.com